Gdzie reklamować sklep internetowy? Postaw na sprawdzone rozwiązania!

Trudno jest odnotowywać nieprzeciętne zyski, jeśli reklama sklepu internetowego zostanie pominięta. W Sieci nieustannie pojawiają się nowe e-sklepy, które są promowane na wiele sposobów. Do dyspozycji jest naprawdę sporo możliwości, dlatego też warto połączyć różne kanały marketingowe w celu odnotowania jak najlepszych efektów. Z całą pewnością nie należy poprzestawać na zainwestowaniu w pozycjonowanie. Konkurencja na rynku jest ogromna i nie śpi, dlatego też trzeba zdecydować się chociażby na prowadzenie kampanii remarketingowych w AdWords, wykorzystanie siły drzemiącej w kanałach social media czy porównywarkach internetowych.

Gdzie reklamować sklep internetowy? Postaw na sprawdzone rozwiązania!

Jako, że wyszukiwarka Google cieszy się największym uznaniem wśród Internautów, którzy korzystają z niej do wyszukiwania informacji o poszukiwanych przez nich produktach, warto zadbać o to, aby sprzedane produkty stały się dla nich lepiej widoczne. Zainwestowanie w kampanię produktową w wyszukiwarce Google z całą pewnością będzie strzałem w dziesiątkę. Jest to możliwe dzięki połączeniu konta AdWords z kontem na Merchant Center. Kampanię produktową można także uruchomić na YouTube, za pomocą którego możliwe jest kierowanie Internautów bezpośrednio do swoich produktów dzięki interaktywnym elementom. Świetną opcją będzie także reklama produktowa na Allegro. Wystarczy zintegrować swój e-sklep z kontem na Allegro. Nie można zapomnieć także o niezwykle popularnym kanale sprzedaży w postaci sklepu na Facebooku. Warto wykorzystać także Dynamiczne Reklamy na Facebooku, dzięki którym możliwe jest promowanie swoich produktów w przystępny i skuteczny sposobów. Nawet na Instagramie możliwe jest już sprzedawanie produktów wprost z publikowanych na koncie zdjęć i chociaż opcja ta dostępna jest jak na razie tylko za granicą, to z pewnością w Polsce także się wkrótce pojawi, gdy przejdzie pomyślnie testy.

Sposobem na niedrogie pozyskanie nowych klientów i zwiększenie widoczności swojego e-sklepu jest zareklamowanie się w porównywarkach cen. Jako, że ten sam produkt sprzedawany jest w wielu sklepach i to w różnych cenach, Internauci coraz częściej najpierw porównują ze sobą ceny i szukają najbardziej opłacalnego wariantu. Chodzi taj nie tylko o najniższą cenę, ale także o opinie na temat danego sklepu. Warto reklamować w ten sposób przede wszystkim konkurencyjne produkty.

E-mail marketing, płatne kampanie Google Adwords, współpraca z blogerami i serwisami internetowymi

Jedną z najskuteczniejszych metod promocji swojego e-sklepu jest zainwestowanie w płatne kapanie linków sponsorowanych Google AdWords, które można uruchomić od razu i dowolnie modyfikować. W przypadku sklepu internetowego nie można zapomnieć także o optymalizacji i pozycjonowaniu witryny. Znaczenie mają zarówno działania na stronie www, jak również poza nią w postaci chociażby publikowania konkretnych treści z wybranymi frazami kluczowymi. Działania SEO z pewnością nie nadwyrężą budżetu, ale na efekty kampanii będzie trzeba trochę poczekać. Nie są one bowiem widoczne od razu, ale dopiero na przestrzeni kilku miesięcy. Ponadto muszą być one prowadzone konsekwentnie, aby możliwie było utrzymanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

E-mail marketing może być skuteczny pod warunkiem, że Internautom nie będzie się nachalnie wysyłać spamu. Wysyłane do nich treści muszą być spersonalizowane i wartościowe. Dzięki temu narzędziu możliwe jest w bardzo tani sposób zdobycie e-maili potencjalnych klientów, którzy zdecydowali się przykładowo zapisać na newsletter na stronie www. Posiadanie takiej bazy adresów sprawia, że można na bieżąco informować Internautów o wyprzedażach, promocjach, rabatach i specjalnych okazjach. Kolejnym sposobem na reklamę sklepu internetowego jest wejście we współpracę z blogerami czy też vlogerami. Wykorzystać warto także inne serwisy internetowe, które mogą pochwalić się nieprzeciętnymi zasięgami. W ten oto sposób możliwe jest trafienie do szerokiego grona odbiorców i przedstawienie im firmowej oferty oraz zwiększanie świadomości marki.

admin